HMH MARKETING.

Leveringsvoorwaarden

Algemene Voorwaarden 

Artikel 1. Definities 

1.1 HMH Marketing (KvK nr. 68197047), hierna te noemen: HMH MARKETING: de  partij die advertentieruimte, hetzij telefonisch, hetzij in de buitendienst verkoopt ten  behoeve van publicatie op internetsites en/of andere media dragende producten. 1.2 Contractant: degene die met HMH MARKETING een overeenkomst heeft  gesloten tot het plaatsen van gegevens, in de vorm van een advertentie en/of  vermelding van deze gegevens in of op een promotioneel product, zijnde een  gedrukte- of digitale uitgave of een ander media dragend product zoals vermeld  staat op de opdrachtbevestiging welke HMH MARKETING heeft toegestuurd aan  contractant. 

1.3 Overeenkomst: de mondelinge afspraken inzake een advertentie, welke zijn  bevestigd in een opdrachtbevestiging welke middels een e-mailbericht gestuurd is  aan contractant, ter zake van een door HMH MARKETING te plaatsen advertentie  zoals omschreven in de opdrachtbevestiging. 

Artikel 2. Toepasselijkheid 

2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de HMH  MARKETING en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen HMH  MARKETING en contractant 

2.2 Afwijkingen van deze Algemene Voorwaarden gelden slechts indien en voor zover deze schriftelijk tussen HMH MARKETING en contractant zijn  overeengekomen. 

2.3 De toepasselijkheid op de Overeenkomst van enige door de Contractant  gehanteerde algemene voorwaarden is uitdrukkelijk uitgesloten.  2.4. De Contractant met wie eenmaal op de onderhavige voorwaarden werd  gecontracteerd wordt geacht stilzwijgend met de toepasselijkheid van deze  voorwaarden op een later met HMH MARKETING gesloten overeenkomst in te  stemmen. 

Artikel 3. Totstandkoming Overeenkomst 

3.1. De overeenkomst kan zowel mondeling, schriftelijk als elektronisch worden  gesloten. HMH MARKETING bevestigt de totstandkoming van de overeenkomst  schriftelijk of elektronisch aan de contractant door middel van een  opdrachtbevestiging. 

3.2. De Overeenkomst komt uitsluitend tot stand door schriftelijke aanvaarding door  HMH MARKETING van de opdracht van de Contractant tot het opstellen en/of  publiceren van de advertentie op de overeengekomen internetsites en/of andere  media dragende producten. 

3.3. HMH MARKETING stuurt een opdrachtbevestiging waarin de afspraken zijn  opgenomen. Deze opdrachtbevestiging bevat tevens een voorstel voor de te  plaatsen advertentie. 

Artikel 4. Inhoud van de Advertentie 

4.1 HMH MARKETING stelt op basis van de informatie die op het internet c.q. de  website van de Contractant vindbaar is over Contractant een advertentie op. De  opgestelde advertentie wordt meegezonden met de opdrachtbevestiging. De 

Contractant gaat akkoord met de opgestelde advertentie tenzij de Contractant  binnen 8 dagen nadat door HMH MARKETING de opdrachtbevestiging met  voorbeeld advertentie is toegestuurd mededeelt dat zij wijzigingen wenst aan te  brengen in de advertentie. 

4.2 HMH MARKETING behoudt zich het recht voor een advertentie te weigeren, niet  meer te plaatsen, dan wel dusdanige maatregelen te treffen dat plaatsing ongedaan  wordt gemaakt. 

4.2 Contractant staat er voor in dat er op geen enkele wijze inbreuk wordt gemaakt  op rechten van derden, of op haar eigen rechten, door publicatie of openbaring van  de advertentie en dat deze in overeenstemming is met de Nederlandse Code voor  het Reclamewezen en aanverwante regelgeving. 

4.3. Contractant is jegens HMH MARKETING aansprakelijk voor schade  voortvloeiend uit enige inbreuk op (intellectuele) eigendomsrechten in verband met  de in zijn opdracht gepubliceerde of openbaar gemaakte advertentie en zal HMH  MARKETING vrijwaren voor alle aanspraken en schadevorderingen van derden ter  zake van dergelijke inbreuk. 

Artikel 5. Uitvoering 

5.1 HMH MARKETING plaatst de advertentie en wijzigingen daarvan op de  overeengekomen wijze op de internetsite zoals omschreven in de  opdrachtbevestiging. 

5.2 HMH MARKETING bepaalt de wijze waarop de internetsite zoals omschreven in  de opdrachtbevestiging wordt uitgegeven. Contractant kan geen rechten ontlenen  aan de vormgeving, de pagina- en rubrieksindeling van de internetsite of aan de  plaats van de advertentie op de internetsite zoals omschreven in de offerte. 5.3 HMH MARKETING kan niet instaan voor de kleurstelling, het formaat en de lay out van een ten behoeve van contractant geplaatste advertentie op de internetsite  zoals omschreven in de opdrachtbevestiging. 

5.4 HMH MARKETING kan de beschikbaarheid van de internetsite zoals  omschreven in de opdrachtbevestiging, waarop de advertentie is geplaatst niet te  allen tijde garanderen. 

5.5 HMH MARKETING is gerechtigd de uitvoering van de overeenkomst door  derden te laten verrichten. 

Artikel 6. Datum van plaatsing 

Een overeengekomen datum van plaatsing is geen fatale termijn, tenzij uitdrukkelijk  anders is overeengekomen. Bij niet-tijdige plaatsing dient de contractant HMH  MARKETING schriftelijk in gebreke te stellen en een redelijke termijn te geven om  alsnog te plaatsen. 

Artikel 7. Opdrachtbevestigingen 

7.1 De contractant heeft het recht om binnen 8 dagen nadat door HMH MARKETING de opdrachtbevestiging is toegestuurd, wijzigingen aan te brengen in de  overeenkomst of de overeenkomst te ontbinden. 

7.2 De in artikel 7.1 genoemde wijziging of ontbinding van de overeenkomst dient  per aangetekend schrijven of per e-mail te geschieden. Ontbinding van de  overeenkomst binnen de termijn van 8 dagen geschiedt geheel kosteloos. Indien een  pre-plaatsing voor contractant is gemaakt, kan tot maximaal € 100,- aan  annuleringskosten in rekening worden gebracht. Bij wijziging van de overeenkomst, 

zoals door de contractant gewenst, kan dit volgens de door HMH MARKETING gebruikte prijslijsten een prijsverhoging met zich meebrengen en is HMH  MARKETING gerechtigd de prijs dienovereenkomstig te wijzigen. 

Artikel 8. Schade 

8.1 Indien op verzoek van de contractant een derde bij de uitvoering van de  overeenkomst wordt betrokken, is HMH MARKETING niet aansprakelijk voor schade  als gevolg van niet of onvoldoende presteren van die derde. 

8.2 Indien ten gevolge van handelingen of nalaten van de in artikel 8.1 bedoelde  derden HMH MARKETING schade lijdt, dan is de contractant te allen tijde gehouden  HMH MARKETING deze schade te vergoeden. Voor eventuele aanspraken van  derden vrijwaart de contractant HMH MARKETING in voorkomende gevallen  volledig. 

8.3 HMH MARKETING is met name niet aansprakelijk voor schade die verband  houdt met of het gevolg is van: onderbrekingen in, blokkeringen van toegang tot, de  site of het Internet bij HMH MARKETING of derden, en handelingen van andere  klanten of Internetgebruikers. 

Artikel 9. Wijzigingen in plaatsingen 

9.1 HMH MARKETING is bevoegd een plaatsing te verrichten die afwijkt van de in  de overeenkomst omschreven zaken voor wat betreft de kleur, de prijs, de kwaliteit  en de kwantiteit. Indien HMH MARKETING van deze mogelijkheid gebruik maakt en  een plaatsing levert die wezenlijk van de overeengekomen plaatsing afwijkt, en de  contractant zich hier niet mee kan verenigen, dan dient contractant binnen acht  dagen na plaatsing schriftelijk aan te geven hoe de plaatsing door HMH  MARKETING dient te worden gewijzigd binnen het overeengekomene, en een  redelijke termijn te bevatten waarbinnen de wijziging van deze (her)plaatsing dient te  geschieden. 

9.2 Indien een overeenkomst tot plaatsing van een reclame-uiting tot stand is  gekomen ten behoeve van een bepaalde internetsite of ander product van HMH  MARKETING en dit om welke reden dan ook niet wordt gerealiseerd, heeft HMH  MARKETING het recht de overeenkomst te ontbinden, zonder dat er in dat geval van  enige schadeplichtigheid sprake is. 

9.3 De contractant heeft het recht om een in de overeenkomst overeengekomen  aantal wijzigingen door te voeren in de geplaatste vermelding of advertentie. Deze  wijzigingen dienen HMH MARKETING per post, hetzij per email, toegezonden te  worden, en qua omvang, kwaliteit en kwantiteit binnen het in de overeenkomst  overeengekomen te passen. HMH MARKETING zal zich inspannen deze wijzigingen  door te voeren. Echter behoudt HMH MARKETING zich het recht voor om de  wijzigingen zoals door contractant aangeleverd niet door te voeren, om welke reden  dan ook. De contractant zal bij zulks schriftelijk op de hoogte worden gesteld van het  feit dat de door contractant aangeleverde wijzigingen niet geplaatst zullen worden,  waarbij de eerdere plaatsing gehandhaafd zal blijven, zonder dat er in HMH  MARKETING geval van enige schadeplichtigheid sprake is. 

9.4 Indien de overeenkomst geen melding maakt van een aantal door te voeren  wijzigingen in het geplaatste, dan is er geen mogelijkheid tot wijziging van het geplaatste zoals bedoeld onder artikel 9.1 tenzij HMH MARKETING hier  schriftelijk toestemming toe heeft verleend. 

9.5 Er dient door de contractant naast de toegezonden wijzigingen ook beschreven  te zijn een voor HMH MARKETING redelijke termijn waarbinnen deze wijzigingen 

doorgevoerd dienen te zijn. 

Artikel 10. Gebreken en reclames 

10.1 De contractant dient geplaatste advertenties of vermeldingen terstond na  plaatsing – of zo spoedig als daarna mogelijk is – te (laten) onderzoeken. Hierbij  dient de contractant na te gaan of het geleverde aan de overeenkomst beantwoordt,  onder meer: -of de plaatsing van gegevens juist is uitgevoerd. 

10.2 Worden zichtbare gebreken of tekorten geconstateerd dan dient de contractant  deze binnen 8 dagen na plaatsing van de gegevens schriftelijk aan HMH  MARKETING te melden. De schriftelijke melding van gebreken dient te vermelden  de datum en het tijdstip waarop het gebrek is geconstateerd, de internetsite of ander  overeengekomen product van HMH MARKETING waarin het gebrek is  geconstateerd, de aard van de gebreken en dient een redelijke termijn te bevatten  waarbinnen het gebrek door HMH MARKETING dient te worden opgelost. 10.3 Worden niet zichtbare gebreken geconstateerd dan dient contractant binnen 8  dagen na ontdekking schriftelijk deze gebreken te melden aan HMH MARKETING.  De schriftelijke melding dient aan dezelfde eisen te voldoen als in artikel 10.2 wordt  vermeld. 

10.4 Na het verstrijken van de termijnen onder 10.1 wordt de geleverde prestatie  geacht te zijn goedgekeurd en geaccepteerd of conform geleverd, en heeft het  gevolg dat er geen beroep kan worden gedaan op wanprestatie. 

Artikel 11: Klachten 

11.1 HMH MARKETING spant zich in klachten omtrent de diensten van HMH  MARKETING zo goed mogelijk te behandelen. HMH MARKETING is niet gehouden  ontvangen klachten persoonlijk te beantwoorden. 

11.2 Telefoongesprekken ter verificatie van de mondelinge overeenkomst met  contractant worden steevast opgenomen. 

11.3 Het indienen van een klacht, hetzij schriftelijk, hetzij telefonisch, laat de overige  plichten van de klant onverlet. 

Artikel 12. Prijsverhoging 

12.1 Indien HMH MARKETING met de contractant een bepaalde prijs overeenkomt,  is HMH MARKETING niettemin gerechtigd tot verhoging van de prijs. HMH  MARKETING is gerechtigd om prijsverhogingen in de grondstoffen, arbeidskosten  en energiekosten door te berekenen. Tevens is HMH MARKETING gerechtigd de bij  de aflevering geldende prijs volgens haar op dat moment geldende prijslijst in  rekening te brengen. Indien de prijsverhoging meer dan 15% bedraagt, heeft de  contractant het recht de overeenkomst te ontbinden. 

12.2 Indien er een prijsverhoging plaatsvindt gedurende de eerste drie maanden na  het sluiten van de overeenkomst kan contractant de overeenkomst laten ontbinden. 12.3 De in artikel 11.1 en 11.2 (verwijzing klopt niet) genoemde ontbinding kan  slechts rechtsgeldig worden ingeroepen door een schriftelijke verklaring van de  contractant door HMH MARKETING ontvangen binnen 8 dagen nadat de contractant  van de prijsverhoging op de hoogte is gesteld. 

Artikel 13. Betaling 

13.1 Facturering zal plaatsvinden per jaar vooraf, tenzij anders aangegeven.  Betaling dient te geschieden binnen 30 dagen na factuurdatum. 

– door gebruik te maken van de meegestuurde online (ideal) betaallink.

– door overschrijving van het verschuldigde bedrag naar een door HMH  MARKETING aan te wijzen bank- of giro instelling. 

Na het verstrijken van 30 dagen na de factuurdatum is de contractant in verzuim. De  contractant is vanaf het moment van in verzuim treden over het opeisbare bedrag  een rente verschuldigd van 1,5 % per maand, een deel van de maand wordt daarbij  gelijkgesteld aan een gehele maand. 

13.2 In geval van liquidatie, faillissement of surseance van betaling van de  contractant zullen de verplichtingen van de contractant onmiddellijk en in zijn  totaliteit opeisbaar zijn. 

13.3 Betaling dient plaats te vinden zonder korting of verrekening. 13.4 Door de contractant gedane betalingen strekken steeds ter afdoening in de  eerste plaats van alle verschuldigde rente en kosten, en in de tweede plaats van  opeisbare facturen die het langst open staan, zelfs al vermeldt de contractant, dat de  voldoening betrekking heeft op een latere factuur. 

13.5 Wanneer een factuur niet binnen de gestelde betalingstermijn is voldaan,  worden er vanaf de eerste aanmaning ten minste 15% administratiekosten (meer) in  rekening gebracht met een minimumbedrag van €65,- (vijfenzestig euro). Artikel 14. Incassokosten 

Is de contractant in gebreke of in verzuim met het nakomen van één of meer van zijn  verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten  rechte voor rekening van de contractant. In ieder geval is de contractant  verschuldigd buitengerechtelijke incassokosten volgens het tarief van de  Nederlandse Orde van Advocaten, evenwel met een minimum van 100 euro. Indien  HMH MARKETING aantoont hogere kosten te hebben gemaakt, welke redelijkerwijs  noodzakelijk waren, komen ook deze voor vergoeding in aanmerking. 

Artikel 15. Looptijd en beëindiging van de overeenkomst 

15.1 De overeenkomst wordt aangegaan voor een minimale contractperiode van één jaar. 

15.2 Indien de overeenkomst niet schriftelijk aangetekend wordt opgezegd binnen de  initiële contractperiode, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand, zal  de overeenkomst met een zelfde looptijd als die van de initiële contractperiode verlengd worden, waarbij opnieuw een opzegtermijn van één maand zal gelden. 15.3 Opzegging zal zonder berekening van administratiekosten gebeuren. 15.4 De vorderingen van HMH MARKETING op contractant zijn onmiddellijk en in  zijn totaliteit opeisbaar in de volgende gevallen: het niet, niet tijdig en / of niet  volledig nakomen van de (betalings)verplichtingen zijdens de contractant, al dan niet  gevolgd door een gerechtelijke dan wel buitengerechtelijke (incasso)procedure, dan  wel in geval het een opzegging zijdens HMH MARKETING betreft omdat de  contractant enige (betalings)verplichting uit hoofde van de tussen partijen gesloten  overeenkomst niet in acht neemt, dan wel indien er na het sluiten van de  overeenkomst aan HMH MARKETING omstandigheden ter kennis komen die HMH  MARKETING goede grond geeft te vrezen dat de contractant niet aan zijn  verplichtingen zal voldoen. Tevens zijn alsdan door de contractant verschuldigd de  nog openstaande factuurbedragen, alsmede de eventueel bijkomende kosten. – In  genoemde gevallen is HMH MARKETING bevoegd de verdere uitvoering van de  overeenkomst op te schorten, dan wel tot ontbinding van de overeenkomst over te  gaan, één en ander onvermeerderd het recht van HMH MARKETING schadevergoeding te vorderen. 

15.5 Indien zich omstandigheden voordoen met betrekking tot personen en/of 

materiaal waarvan HMH MARKETING zich bij de uitvoering van de overeenkomst  bedient of zich pleegt te bedienen, welke van dien aard zijn dat de uitvoering van de  overeenkomst onmogelijk dan wel dermate bezwaarlijk en/of onevenredig kostbaar  wordt, dat naleving van de overeenkomst in redelijkheid niet meer kan worden  gevergd, is HMH MARKETING bevoegd de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te  ontbinden. 

Artikel 16. Overmacht 

16.1 Onder overmacht wordt verstaan omstandigheden die de nakoming van de  verbintenis verhinderen en die niet aan HMH MARKETING zijn toe te rekenen.  Hieronder zullen (indien en voor zover deze omstandigheden de nakoming  onmogelijk maken of onredelijk bemoeilijken) mede zijn begrepen: – stakingen in andere bedrijven dan die van HMH MARKETING, wilde stakingen of  politieke stakingen in het bedrijf van HMH MARKETING. – niet voorzienbare stagnatie bij toeleveranciers of andere derden waarvan HMH  MARKETING voor uitvoering van haar prestatie afhankelijk is. 

16.2 HMH MARKETING heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen, indien  de omstandigheid die (verdere) nakoming verhindert intreedt nadat HMH  MARKETING haar verbintenis had moeten nakomen. 

Artikel 17. Geschil beslechting 

In afwijking van de wettelijke regels voor de bevoegdheid van de burgerlijke rechter  zal elk geschil tussen HMH MARKETING en contractant, in geval de Rechtbank  bevoegd is, worden beslecht door de Rechtbank te Amsterdam. HMH MARKETING blijft echter bevoegd de contractant te dagvaarden voor de volgens de wet of het  toepasselijke internationale verdrag bevoegde rechter. 

Artikel 18. Wijziging van de voorwaarden 

HMH MARKETING is bevoegd wijzigingen in deze voorwaarden aan te brengen.  Deze wijzigingen treden in werking op het aangekondigde tijdstip van  inwerkingtreden. HMH MARKETING zal de gewijzigde voorwaarden tijdig aan de  contractant toezenden. Indien geen tijdstip van inwerkingtreden is medegedeeld  treden wijzigingen jegens de contractant in werking zodra hem de wijziging is  medegedeeld. 

Artikel 19. Slotbepalingen 

Op alle overeenkomsten waarin HMH MARKETING partij is, is het Nederlandse  recht van toepassing.

Neem contact met ons op